لوله پلی اتیلن با تراکم بالا برای استفاده در سیستم های لوله کشی آب و فاضلاب

شرکت ازما پلاس، لوله پلی اتیلن با تراکم بالا (HDPE) مخصوص فشار آب را برای سیستم های انتقال آب شهری و صنعتی تولید می کند. این لوله در اندازه های قطر 16 تا 1200 میلیمتر موجود است. لوله پلی اتیلن با تراکم بالا که توسط شرکت ازما پلاس تولید می شود، به دلیل میزان نشت صفر، عملکرد بالا و طول عمر بالای آن در صنعت شناخته شده است. لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، ممکن است با نوار رنگی برای شناسایی کاربرد آنها تولید شوند، به عنوان مثال، نوار آبی رنگ برای آب آشامیدنی، نوار سبز رنگ برای کاربرد فاضلاب و نوار بنفش برای آب بازیافت شده است.

طول بلند لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا برای نصب

طول استاندارد لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، برای نصب، 15-12 متر است. لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، و با اندازه 150 میلیمتر و کوچکتر را می توان در طول لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، به صورت حلقوی، درخواست کرد. نصب لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، و با طول بلندتر، بسیار راحت است، و امکان صرفه جویی در هزینه به میزان قابل توجهی را در زمینه کار و تهیه تجهیزات فراهم می کند.

تراکم بالا لوله پلی اتیلن

کنترل کیفیت

شرکت ازما پلاس به کیفیت و حمل و نقل تمام محصولات خود افتخار می کند. برنامه های کنترل کیفیت شرکت ازما پلاس، سه جنبه حیاتی در فرایند تولید را در بر می گیرد که شامل: مواد خام ورودی، تولید لوله پلی اتیلن و کالاهای نهایی است. مواد اولیه دریافت شده، به صورت بصری بررسی و آزمایش می شود تا این  اطمینان حاصل شود که مواد خام ورودی، قبل از عرضه برای تولید، تمام الزامات قابل اجرا را برآورده می کند. در طول تولید، لوله پلی اتیلن به صورت بصری برای هر گونه نقص زیبایی مورد بررسی قرار می گیرد و نمونه های لوله پلی اتیلن تولید شده برای تأیید فیزیکی و آزمایش مرتبط با انطباق با دستورالعمل ها و استانداردهای مربوطه بررسی می شوند. محصولات نهایی نیز تحت بازرسی بصری بیشتر قرار می گیرند تا این اطمینان حاصل شود که تمام مشخصات و الزامات بسته بندی مناسب برآورده شده است. بدون استثنا، لوله های پلی اتیلن تولید شده توسط شرکت ازما پلاس، به طور مداوم در تمام مراحل تولید نظارت می شوند تا این اطمینان حاصل شود که لوله های پلی اتیلن مطابق با تمام مشخصات قابل اجرا تولید می شوند.

مقاومت در برابر خوردگی

لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی الکترولیتی یا زنگ زدگی گالوانیک یا هر شرایط خورنده شناخته شده مربوط به خاک یا آب دارد. بنابراین، نیازی نیست که شما درباره خوردگی دکمه ای، یا نیاز به آستر، بسته بندی، پوشش گران قیمت، یا حفاظت کاتدی این محصول نگران باشید.

ظرفیت جریان

لوله های پلی اتیلن تولید شده توسط شرکت ازما پلاس، دارای یک فضای داخلی صاف است که کشش کمتری دارد و تمایل کمتری به آشفتگی در جریان بالا دارد. ویژگی جریان برتر این محصول، خطر پوسته ای شدن و حفره ای شدن این محصول را از بین می برد تا شکل آن برای ایجاد یک جریان ثابت در کل طول عمر لوله حفظ شود. فاکتور C لوله های پلی اتیلن تولید شده 150 است،  C 150 و ضریب جریان مانینگ آن نیز 0/009 است.

کارخانه

کاهش هزینه نصب

لوله های پلی اتیلن با تراکم بالای تولید شده توسط شرکت ازما پلاس، سبک، و قابل انعطاف است، و دارای طول های بلندی است که امکان نصب آسان تر و راحت تر آن را فراهم می کند. به دلیل ماهیت انعطاف پذیری لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، استفاده از اتصالات کاهش می یابد. همچنین، در لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، با ارائه فناوری هایی مانند سوراخ کردن جهت، دار، لبریز شدن آن، و امکان لغزش، نصب آسان آن فراهم شده است.

لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا ، مخصوص انتقال آب و فاضلاب، خاکستری رنگ، و دارای روکش  

لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، دارای آستر، دارای روکش، و خاکستری رنگ را برای کاربردهای نوسازی تهیه می شود. در این فناوری در حال توسعه، هزینه کمتری برای شما ایجاد می شود، و مشکلات خط لوله قدیمی و زیرساخت های ناموفق قدیمی در این زمینه کاهش پیدا می کند.

لوله های پلی اتیلن دارای روکش و آستر، یک انتخاب عالی برای جایگزینی لوله های خورده شده با اندازه بسیار بزرگ با یک لوله پلی اتیلن با قطر لوله کوچکتر است که ظرفیت حمل سیالات را نیز تا حد زیادی بهبود می بخشد. لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، که دارای فرایند نصب بدون احداث کانال هستند، این امکان را فراهم می کنند که کاربردهای وسیع مربوط به تعمیر لوله های آب، فاضلاب و صنعتی به سرعت، و در حالی انجام شوند که باعث ایجاد حداقل اختلالات خواهند شد. لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، باعث ایجاد صرفه جویی در زمان و هزینه خواهند شد، زیرا ساختارهای پشتیبانی لوله های موجود نیاز به تعویض ندارند.

خواص فیزیکی (یا شیمیایی) محصولات، که در اینجا توضیح داده شده است، مقادیر میانگین ​​معمولی را که مطابق با روش های آزمایش پذیرفته شده به دست آمده اند و در معرض تغییرات معمولی تولید هستند، نشان می دهد. این مشخصات به عنوان خدمات فنی ارائه می شوند و بدون اطلاع قبلی قابل تغییر هستند.

طراحی موجی

فشارهای موجی در لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا

فشار موجی، به حداکثر افزایش فشار گذرا هیدرولیکی (که گاهی اوقات به عنوان “چکش آب” نامیده می شوند) اشاره می کند که بیش از فشار عملیاتی است که در نتیجه تغییرات ناگهانی در سرعت ستون آب، در سیستم پیش بینی می شود. لوله پلی اتیلن دارای خواص چکش آب عالی است و برای مقاومت در برابر فشار موجی بالا طراحی شده است. در جدول 3 رتبه بندی کلاس فشار، فشار موجی مجاز، و تغییر سرعت ناگهانی مجاز  مربوطه، در سرعت جریان برای نسبت های با ابعاد استاندارد لوله پلی اتیلن نشان داده شده است. برای تغییرات موجی مکرر، میزان مجاز، 50 % مقدار کلاس فشار است. برای ایجاد تغییرات موجی گاهی اوقات نیز، میزان مجاز، 100 % مقدار کلاس فشار است.


جدول 3

کلاس فشار و درجه حرارت خدمات

کلاس فشار (PC)، شامل ظرفیت طراحی برای مقاومت در برابر فشار کاری تا حداکثر دمای خدمات به میزان 80 درجه فارنهایت (27 درجه سانتیگراد)، با حداکثر مجاز مشخص شده برای تغییرات فشار مثبت مکرر بالاتر از فشار کاری است. ضریب جبران دما برای کاربردهایی که دمای خدمات بالاتر را پیش بینی می کنند.

لطفاً توجه داشته باشید که حداکثر دمای خدمات، برای کاربردهای فشار 140 درجه فارنهایت است. برای کاربردهای بدون فشار، حداکثر دمای خدمات به 176 درجه فارنهایت محدود شده است.

دامنه فعالیت

این مشخصات، الزامات عمومی برای لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا از 0/5 اینچ تا 63  ایتچ، طبق مشخصات استاندارد، برای سیستم های توزیع آب و فاضلاب شهری و صنعتی تعیین می کند.

مواد مورد نیاز برای ساخت لوله های پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا با استفاده از رزین 4710 درجه یک و بسیار مهندسی شده تولید می شود که حداکثر مزایای عملکردی را برای تأمین نیازهای آب شهری و صنعتی امروزی ارائه می دهد. لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، با حداقل 2 % کربن سیاه برای حداکثر محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش برای اطمینان بیشتر فرمول بندی شده اند. مواد مورد نظر برای تولید لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا از نوع HDPE 4710 PE تولید شده مطابق با استاندارد 3350D ASTM، با طبقه بندی سلولی C 445574 است و در لیست مؤسسه لوله های پلاستیکی (PPI) نیز درج شده است.

طول نصب استاندارد لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا

طول نصب استاندارد لوله پلی اتیلن با تراکم و فشار بالا، 15-12 متر است. لوله های پلی اتیلن با اندازه کوچکتر، یعنی 150میلیمتر، و پایین تر از آن  را نیز می توان طبق درخواست مشتری، در طول های پیچشی مداوم، تولید نمود. نصب لوله های پلی اتیلن با طول ببشتر، راحت تر است و همچنین، امکان صرفه جویی قابل توجهی در نیروی کار و هزینه نصب را فراهم می کند

طراحی نصب لوله های پلی اتیلن با تراکم

لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، با استفاده از آخرین فناوری موجود امروزی، نصب راحت آن را فراهم می کند. لوله های پلی اتیلن با تراکم بالای تولید شده را می توان با روش های مختلف همجوشی حرارتی، مانند همجوشی الکتریکی، همجوشی سوکت، همجوشی لب به لب و همجوشی زینی شکل متصل کرد. همچنین، می توان اتصالات مکانیکی را بر روی لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا نیز اعمال کرد. علاوه بر این، لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا می توانند در سایر کاربردهای پیشرفته مانند نوسازی خط لوله پلی اتیلن، پوشش یکنواخت، و حفاری افقی و جهت دار نیز کاربرد داشته باشند.

اندازه قطر بیرونی لوله آهنی (I.P.S.)، و اندازه لوله چدنی نرم (D.I.P.S.) قطر بیرونی

لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا در دو اندازه I.P.S و D.I.P.S. موجود است، و می توانند به طور مستقیم و بدون استفاده از آداپتورها یا روش های پیچیده به لوله های قدیمی متصل شوند.

کاربردهای لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا

لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، ساخت شرکت ازما پلاس، همه کاره است و می تواند در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی که تمام بازارهای لوله کشی را پوشش می دهد، مورد استفاده قرار بگیرد. لوله های پلی اتیلن با تراکم بالا، ساخت شرکت ازما پلاس، در سیستم های آب تحت فشار، فاضلاب و پساب، فرایند ژئوترمی، معدن، نوسازی شبکه آب، و آبیاری مورد استفاده قرار بگیرد.

 استاندارد مرجع

برنامه‌های کنترل کیفیت شرکت ازما پلاس سه جنبه حیاتی فرایند تولید را در بر می‌گیرد که شامل: مواد خام ورودی، تولید لوله پلی اتیلن، و تولید کالاهای نهایی است.

فهرست